Окуучулардын функционалдык сабаттуулугун геометрияда изилдөө маселелери аркылуу калыптандыруу
Ключевые слова:
окуучулар, функционалдык сабаттуулук, геометрия, окуу-изилдөө иши, изилдөө маселелериАннотация
Бул макалада окуучулардын функционалдык сабаттуулугун калыптандырууга багытталган геометриялык изилдөө маселелери сунушталды. Окуу-изилдөө ишмердигинин функционалдык сабаттуулукту калыптандырууга тийгизген таасири көрсөтүлдү. Геометрияда окуу-изилдөө ишинин негизиги дидактикалык функцияларын көрсөтүлдү: жаңы (окуучуга али белгисиз болгон) билимдерди ачуу; өздөштүрүлүп жаткан билимдерди тереңдетүү; өздөштүрүлгөн билимдерди системалаштыруу; окуучуну үйрөтүү объектисинен өз алдынча үйрөнүү субъектисине өткөрүү. Андан сырткары окуу-изилдөө ишмердиги азыркы мектептеги билим берүүнүн прогрессивдүү формаларынын бири болуп саналып, бул окуучулардын интеллектуалдык жана потенциалдуу чыгармачылык жөндөмдүүлүктөрүн толук аныктоого жана өнүктүрүүгө мүмкүндүк бериши, өз алдынчалык, изилдөө, эксперимент жүргүзүү жөндөмдүүлүгү өсүп, аларды өнүктүрүүнүн чыгармачылык жолдору калыптана тургандыгы айтылды.
Библиографические ссылки
PISA-2006 изилдөөсү боюнча Билим берүү жана окутуу усулдарын баалоо борборунун отчету. - Б.: 2008. - 220с.
Окуучулардын окуудагы жетишкендиктерине улуттук баалоо (ОБАЖУБ) 2017// Билим берүүгө баалоо берүү жана окутуу методика борбору (БББжОМБ) отчету. – Б.: 2018-ж. 204 б. http://www.testing.kg/media/uploads/files/NOODU%202017/NSBA2017_Grade4_Report_Ru.pdf
https://kao.kg/wp-content/uploads/2022/08/Госстандарт-393-от-22-и-юля-2022.
https://kao.kg/wp-content/uploads/2023/09/ПС-Математика-5-11-кл-кырг.pdf
Торогелдиева Б. Башталгыч класстын окуучуларынын функционалдык сабаттуулугун өнүктүрүү боюнча класстан тышкаркы ишмердүүлүк. Усулдук колдонмо. – Б.: – 2023. 144 б.
Аванова Ж.А., Жумабай к. Ж. Математика сабактарында жаңычыл ыкмалар аркылуу окуучулардын функционалдык ой-жүгүртүүлөрүн өнүктүрүү // ЖАМУнун жарчысы. 2023-2. 6-12 бб.
Декман И.Е., Быстрова А.В. Формирование функциональной грамотности младших школьников посредством проектно-исследовательской деятельности // Мир педагогики и психологии: международный научно-практический журнал. 2021. № 09 (62).
Баранова Е. В. Методические основы использования учебных исследований при обучении геометриии в основной школе: автореф. Дисс. Канд. Пед. Наук. – Саранск: изд-во Мордовского госпелинститута, 1999. -17 с.