КЫРГЫЗ КҮҮЛӨРҮНҮН МУЗЫКАЛЫК ТИЛИ: ЭМПАТИЯ ЖАНА МААНИСИ
Ключевые слова:
Кыргыздын салттуу музыкасы, комуз, кыл кыяк, музыкалык тил, этномузыка, аутентикалык аткаруу, экзистенциялык маани, “Рух Санат” фестивалы, маданий мурас, ааламдашуу, көчмөн цивилизация, оозеки салттагы профессионалдык музыкалык искусство.Аннотация
Бул илимий макалада кыргыздын салттуу маданиятындагы музыканын орду, комуз аспабынын кайрыктарынын “музыкалык тил” катары кабылданышы изилденет. Ошондой эле музыканын адамдын руханий дүйнөсүнө тийгизген таасири, индивидуалдык, жамааттык аң-сезимдин калыптанышындагы ролу, анын психологиялык, коммуникативдик жана экзистенциялык функциялары каралат. Азыркы ааламдашуу жана музыка индустриясынын күчтүү таасири шартында кыргыздын салттуу музыкалык искусствосун сактоо, өнүктүрүү жана эл аралык аренада таанытуу үчүн зарыл болгон долбоорлордун, анын ичинде “Рух Санат” Дүйнөлүк фестивалынын мааниси талданат.
Библиографические ссылки
Конен, В. Д. (1978). Третий пласт. Новые массовые жанры в музыке XX века. Москва: Музыка. – 162 с.
Алагушов, Б. (2005). Кылымдардын кылдары. Бишкек: Шам. – 508 с.
Асафьев, Б. В. (1971). Музыкальная форма как процесс. Москва: Музыка. – 312 с.
Виноградов, В. С. (1958). Киргизская народная музыка. Фрунзе: Киргизгосиздат. – 334 с.
Мухамбетова, А., Бегалинова, Г. (2003). Казахский музыкальный язык как государственная проблема. В кн.: Б. Аманов, А. Мухамбетова. Казахская традиционная музыка и ХХ век. Алматы: Дайк Пресс. – С. 390-403.
Бөкөшов, Ж. (2014). Салт жана билим. Бишкек.
Декер-Фойгт, Г. Г. (2003). Введение в музыкотерапию. Санкт-Петербург: Санкт-Петербург. – 208 с.
Решетникова, А. (2005). Фонд сюжетных мотивов и музыка олонхо в этнографическом контексте. Якутия: Бичик. – 408 с.
Айтматов, Ч. (1983). Кылым карытаар бир күн. Фрунзе: Кыргызстан. – 432 с.
Аманова, Р. А. (2025). Кыргыздын оозеки салттагы профессионалдык музыкасы. Бишкек: Илим. – 408 с.