ANALYSIS OF METHODS OF LEGAL PROTECTION OF CONSUMER RIGHTS IN BANKING LEGAL RELATIONS IN THE KYRGYZ REPUBLIC

Authors

  • Aibek Manasovich Erkebaev

Keywords:

consumer, banking services, regulations, rights, protection of rights, society, state, legal analysis

Abstract

Improving the laws governing legal relations is the main factor in the economic development of our country. This factor is responsible not only for the well-being of every citizen, but also plays a big role for the development of the economy as a whole. This article examined the improvement of laws regulating the rights of consumers in the banking market. A scientific and comparative analysis of current laws in this area was also carried out. A number of ideas were proposed that were substantiated by scientific research, in particular by the methods of legal science.

References

Закон Кыргызской Республики от 10 декабря 1997 года № 90 О защите прав потребителей (В редакции Законов КР 20 марта 2002 года № 42, 17 февраля 2003 года № 37, 18 июля 2008 года № 158, 8 декабря 2009 года № 307, 13 февраля 2013 года №15, 30 июля 2013 года № 178, 3 августа 2013 года № 185, 21 января 2015 года № 22, 31 января 2015 года № 29, 21 февраля 2015 года № 38, 2 июля 2015 года № 142, 24 июля 2015 года № 188)

Румянцев С. Недобросовестные условия в банковских договорах с потребителями // Хозяйство и право. – 2014. – №1. – С.70 – 85.

Фогельсон Ю., Румянцев С. Защита интересов потребителей на финансовых рынках средствами «мягкого права» // Хозяйство и право. – 2011. – №1. – С.42 – 53.

Румянцев С. Защита прав потребителей на рынках финансовых услуг в российском гражданском праве // Хозяйство и право. – 2009. – №11. – С.94 – 106.

Ефремова М.Д., Петрищев В.С., Румянцев С.А., Фогельсон Ю.Б. Защита прав потребителей финансовых услуг / отв. ред. Фогельсон Ю.Б. – М.: Норма, ИНФРА-М, 2010. –368 с.

Published

2024-05-16