Designing goals and objectives of teaching practice in the bachel or program “physics and mathematics education” in the context of learning outcomes

Authors

  • Anarkan Dzhalilovna Attokurova

Keywords:

physics and mathematics education, educational program, learning outcomes, teaching practice, purpose of teaching practice, objectives of teaching practice

Abstract

The article develops learning outcomes for the undergraduate educational program “Physics and Mathematics Education” on the basis of the corresponding state educational standard, the professional standard of a teaching worker (teacher, pedagogue) of a general education organization, as well as the results of a survey and interview of potential employers. Within the framework of the specified educational program, the goals and objectives of teaching practice are designed in the context of learning outcomes, which will ensure the achievement of the goals and learning outcomes of the educational program. Designing the goals and objectives of teaching practice in the context of learning outcomes contributes to the correct choice of the basis of practice.

References

Аттокурова А. Подготовка современного педагога: результаты анализа системы взглядов академика И.Бекбоева и профессора М.Назарова о профессиональных качествах учителя математики // Вестник Жалал-Абадского государственного университета. -№2 (41). - 2019. – С. 33-38.

Байсалов Дж.У, Аттокурова А. Дж. Результаты обучения основной образовательной программы подготовки бакалавров физико-математического образования // Вестник Ошского государственного университета. –Специальный выпуск (3), 2018. - С. 32-37.

Государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования. Направление: 550200 Физико-математическое образование. Квалификация: Бакалавр. –Бишкек, 2021

Калдыбаев С.К. О сущности и роли результата обучения на современном этапе развития высшего образования // Современная высшая школа: инновационный аспект. 2014. №1. – С.61-67.

Профессиональный стандарт. Педагогический работник (учитель, педагог) общеобразовательной организации. Утвержден приказом №1269/4 МО и Н КР от 27.06.2022 г.

Ребрин, О.И. Использование результатов обучения при проектировании образовательных программ [Текст] / О.И. Ребрин. – Екатеринбург: ООО «Издательский Дом «Ажур», 2012. -24 с.

ECTS Users’ Guide 2015 https://ec.europa.eu/education/ects/users-guide/docs/ects-users-guide_en.pdf

Published

2024-06-03