Development of an adaptation psychological and pedagogical practice program in the context of learning outcomes

Authors

  • Anarkan Dzhalilovna Attokurova
  • Dilzatbek Zholdoshbaev

Keywords:

physics and mathematics education, educational program, learning outcomes, adaptive psychological and pedagogical practice, learning outcomes in adaptive psychological and pedagogical practice

Abstract

In the article on the educational program “Physics and Mathematics Education”, a program of adaptive psychological and pedagogical practice planned in this undergraduate educational program has been developed. The learning outcomes of adaptive psychological and pedagogical practice were structured in such a way that they would ensure the achievement of the goals and learning outcomes of the educational program. The stages, content, types of work, the allotted time for their implementation and forms of ongoing monitoring of practice have been developed.

References

Бакалавр окуу формасындагы студенттердин педагогикалык практикасынын программасы. - Ош, 2015.

Государственный образовательный стандарт высшего профессионального образования. Направление: 550200 Физико-математическое образование. Квалификация: Бакалавр. – Бишкек, 2021.

Ош мамлекеттик университетинин студенттеринин педагогикалык практикаларын өткөрүү боюнча Жобо. – Ош, 2019.

Профессиональный стандарт «Педагогический работник (учитель, педагог) обще-образовательной организации». Утв. приказом МО и Н КР №1269/1 от 27 июня 2022 года.

Положение ОшГУ «Об организации учебного процесса на основе кредитной технологии обучения (ECTS)». - Ош, 2012.

Соснин Н.В. Содержание компетентностно-ориентированного обучения: проблема трансляции компетенций //Вестник ФГАОУ ВПО «Сибирский федеральный университет». - 2015. № 1 (48). –С. 126-138.

Published

2024-06-03