PREPARATION OF THE FUTURE TEACHER OF MATHEMATICS FOR THE FORMATION OF SPATIAL THINKING OF STUDENTS THROUGH CASES

Authors

  • Gulbadan Matieva Osh state university
  • Gulnisa Mamtkanovna Borboeva Osh state university
  • Gulnara Imamalievna Seiitkazyeva Osh state university

Keywords:

future teacher, spatial thinking, geometry, cases.

Abstract

The article proposes cases aimed at preparing future teachers of mathematics for the formation of spatial thinking of schoolchildren in the course of geometry. The study uses empirical research methods: observation, comparison, analysis, experiment. The results of the study allow us to conclude that when preparing a mathematics student, the case method has an advantage over traditional methods of preparation. The area of application of the obtained results is the process of preparing future teachers of mathematics for the formation of students’ spatial thinking.

References

Наглядное моделирование в обучении математике: теория и практика [Текст] : учебное пособие / под ред. Е.И. Смирнова. – Ярославль : Изд-во ЯГПУ, 2007. – 454 c., С. 234.

Назаралиев, Ж. “Билим берүүнү бүгүн өзгөртпөсө, эртең кеч”. (19.05.2015) https://www.azattyk.org/a/kyrgyzstan_blog_nazaraliev/27024347.html

Торогельдиева, К. М. Некоторые аспекты эффективной подготовки будущих учителей математиков [Текст] / К. М. Торогельдиева // Молодой ученый. – 2017. – № 4.1 (138.1). – С.98-100

Борбоева, Г.М. Система педагогических условий в формировании пространственного мышления будущих учителей математики [Текст] / Г.М. Борбоева // Тенденции развития науки и образования. Май 2020 г. №61, Часть 12. Изд. НИЦ «Л-Журнал», 2020. Самара.

С.54-58.

Современные педагогические технологии основной школы в условиях ФГОС / О. Б. Даутова, Е. В. Иваньшина, О. А. Ивашедкина, Т. Б. Казачкова, О. Н. Крылова, И. В. Муштавинская. – Санк-Петербург: КАРО, 2017. – 176 с. – (Петербургский вектор введения ФГОС

основного общего образования)

Downloads

Published

2022-08-21