КОРЕЙ ОЗЕКИ САЛТТАГЫ МУЗЫКАСЫ ЖАНА АНЫ НОТАГА ЖАЗУУ: ӨЗГӨРҮҮ ЖАНА САЛТТЫ САКТОО
Ключевые слова:
Корея, Кым, нотация, салттык музыка, оозеки чыгармачылык.Аннотация
Корей салттуу музыкасы, негизинен, оозеки түрүндө муундан муунга өтүп келген. Мугалимдер аспапты колдонбой, обондорду «Гу-ым» («ооз обону») деп аталган мнемоникалык системаны колдонуп ырдашчу. Бул оозеки салтка карабастан, Кореяда музыкалык нотациянын да бай тарыхы бар, айрыкча сарай жана ак сөөктөрдүн музыкасында Жонгганбо (15-кылымдагы өлчөмдүү нотация) сыяктуу системалар колдонулган. 20-кылымда Батыштын таасири музыканы окутуу жана өткөрүп берүү ыкмаларына өзгөрүүлөрдү алып келди. Менин изилдөөм ар кандай музыкалык жанрлардагы оозеки жана жазуу жүзүндөгү өткөрүп берүү ыкмаларынын трансформациясын жана үзгүлтүксүздүгүн изилдейт. Гу-ым да, нотациялар да изилденгени менен, экөөнү тең интеграцияланган көз караштан караган эмгектер аз. Интервьюлар жана адабияттарды карап чыгуу аркылуу мен эмне өзгөргөнүн жана эмне сакталып калганын изилдедим. Жыйынтыктар көрсөткөндөй, Гу-ым билим берүүдө негизги байланыш куралы катары иштеп жатат, бирок азыр экинчи даражадагы ролду ойнойт. Жонгганбо классикалык музыкада колдонулуп келет, атүгүл кээ бир элдик салттарда да колдонулат. Бул изилдөө оозеки жана ноталык системалардын туруктуу ролдорун жана алардын корей салттуу музыкасын өткөрүп берүүдө кандайча ыңгайлашкандыгын баса белгилейт
Библиографические ссылки
Gagokwollyu (1876), Korean Musicology Source Series Vol.5, Seoul, National Gugak Center, 1981.
Gugak Performance Program Guide. Seoul: Ministry of Culture, Sports and Tourism, 2008.
Scores from the Annals of King Sejong, Korean Musicology Source Series Vol.20, Seoul: National Gugak Center, 1989.
Hwang Deuk-ju, Lee O-gyu, Jeongak Geomungobo, Seoul, Eunha Publishing Companym, 1992.
Kim Jin-Ah, The Musical Notations of Korea and Europe, Musical Notations of Korea, Korean Musicology Series 4. Seoul, National Gugak Center, 2010.
Kim Young-woon, Korean Notational Systems, Musical Notations of Korea, Korean Musicology Series 4. Seoul, National Gugak Center, 2010.
Kwon Do-hee, The Goal and Thearetical Structure of Kuum Education, Korean Music Education Vol.31, Seoul, the Society or Study for Korean Music Education, 2011.
Kwon Oh-sung, History of Korea Notations, Musical Notations of Korea, Korean Musicology Series 4, Seoul, National Gugak Center, 2010.
Lee Byongwon, Western Staff Notation and its Impact on Korean Musical Practice, Tongyangumak Vol.22. Seoul: Asian Music Research Institute, Seoul National University, 2000.
Lee Yang-gyo, Gagokseonjip, Seoul: Yeongseong Printing Company, 1982.
So Inhwa, Historical Change and Meaning of Korean Tablature, Hapjabo, Musical Notations of Korea, Korean Musicology Series 4. Seoul: National Gugak Center, 2010.
So Inhwa, Theoretical Perspectives on Korean Traditional Music An Introduction, Korean Music Resources V. Seoul: National Center for Korean Traditional Performing Arts, 2002.
https://www.igbf.kr/DataFiles/App/PDF/janggu_en_print.pdf, Seoul: Gugak Broadcasting Foundation, 2016