МУЗЫКА САБАГЫН ОКУТУУ ПРОЦЕССИНДЕ БАШТАЛГЫЧ МЕКТЕП ЖАШЫНДАГЫ БАЛДАРДЫН КӨРКӨМ-ОБРАЗДУУ ОЙ ЖҮГҮРТҮҮСҮН ӨНҮКТҮРҮҮ

Авторы

  • Мамытова А. Толтоев А. Касымбекова А.Ю.

Ключевые слова:

көркөм образ, ритм, эстетикалык даам, гармония, тембр, эмоциялык сезим, руханий байлык, чыгармачылык жөндөм ж.б.

Аннотация

Бүгүнкү күндө башталгыч мектеп жашындагы балдардын көркөм-образдуу ой жүгүртүүсүн өнүктүрүү маселеси билим берүү процессинде чоң мааниге ээ. Заманбап билим берүү системасы балдардын интеллектуалдык жана чыгармачылык жөндөмдөрүн өнүктүрүүгө багытталган. Ошондуктан, музыка сабагын окутуу процесси окуучулардын
көркөм дүйнөсүн байытуу жана алардын образдуу ой жүгүртүү жөндөмдөрүн өркүндөтүү үчүн натыйжалуу куралдардын бири болуп саналат. Балдардын эстетикалык табитин, эмоциялык интеллектин жана көркөм ой жүгүртүүсүн өнүктүрүүдө музыкалык билим берүүнүн орду өзгөчө. Музыка сабагы аркылуу окуучулар үндүн, ритмдин, гармониянын жана
образдардын таасири менен ой жүгүртүү жөндөмүн өркүндөтүп, искусствону тереңирээк түшүнүүгө үйрөнүшөт. Азыркы педагогикада балдардын индивидуалдык өзгөчөлүктөрүн эске алуу менен алардын чыгармачылык потенциалын ачуу маселеси курч турат. Бул контекстте музыка сабагы көптөгөн мүмкүнчүлүктөрдү берет. Музыканын жардамы менен
балдар эмоцияларын эркин билдирип, музыкалык чыгармалар аркылуу образдарды жаратуу, фантазиясын өнүктүрүү жана чыгармачылык ой жүгүртүү жөндөмүн арттыруу мүмкүнчүлүгүнө ээ болушат. Музыка сабагын окутуу процессинде ар түрдүү педагогикалык ыкмаларды, инновациялык методдорду жана технологияларды колдонуу балдардын
кызыгуусун арттырат. Интерактивдүү усулдар, оюн элементтери, музыкалык драматизация жана мультимедиялык технологиялар балдардын музыканы кабылдоосун жакшыртып, алардын элестетүүсүн жана эстетикалык дүйнө таанымын тереңдетет. Бул макаланын актуалдуулугу билим берүү системасында музыкалык сабактын ролун бекемдөө жана башталгыч класстагы окуучулардын көркөм-образдуу ой жүгүртүүсүн өнүктүрүү зарылдыгы менен байланыштуу. Музыка сабагын натыйжалуу окутуу усулдарын иштеп чыгуу жана аларды практикага киргизүү аркылуу билим берүү системасы окуучулардын чыгармачылык жөндөмдөрүн өнүктүрүүгө жана алардын эстетикалык дүйнө таанымын кеңейтүүгө чоң салым кошот.

Библиографические ссылки

Артыков К., Нусубалиева Г. “Азыркы музыка сабагынын мугалимин даярдоонун өзгөчө милдеттери” [Тема]. И. Арабаев ат. КМУнун жарчысы 2024, №4/1, 116-118бб

Касей М. Кыргыз элдик аспаптык аткаруучулук өнөрүнө окутуунун усулу. Окуу куралы. – Б., 2015. – 168 б

К. Жакыпов, Султанова А. “Ааламдашуу мезгилиндеги инсандын музыкалык-эстетикалык маданиятынын калыптануу проблемасы билим берүү процессинде” [Тема]. И. Арабаев ат. КМУнун жарчысы 2017

Загрузки

Опубликован

2025-09-10