МАМЛЕКЕТТИК ТИЛ СОЦИАЛДЫК ТАРМАКТАРДА
Ключевые слова:
интернет, мааалымат алмашуу кырдаалы, социалдык тармак, жаргондорАннотация
Макалада интернет тилинин өзгөчөлүктөрү жана анын азыркы баарлашуу процесстерине тийгизген таасири жана кыргыз адабий тилинин стандартташтырылган варианты талкууланат. Интернет тилинин ар тараптуулугу талдоого алынып, жазуу жана оозеки тилдин виртуалдык жана реалдуу дүйнөдө колдонулушу салыштырылат. Интернетте баарлашуунун өзүнүн өзгөчөлүктөрү бар экени белгиленет, алар коммуникациянын бардык деңгээлдеринде жана коммуникация кырдаалынын бардык компоненттеринде: адресатта, жөнөтүүчүдө, байланыш каналында, маалыматты коддоодо жана декоддоодо, байланыштын тоскоолдуктарында, максаттарында жана байланыш функциялары ж. б. көрүнүп турат. Интернет-коммуникациялык кырдаалдын компоненти катары тилге өзгөчө көңүл бурулат. Ал кептин оозеки жана жазма формаларынын чегинде гана өнүгүп тим болбостон, азыркы тилдин өнүгүүсүндөгү бардык олуттуу жана актуалдуу тенденцияларды чагылдырып, коммуниканттардын чыгармачылык дараметин көрсөтөөрү белгиленген.
Библиографические ссылки
Аналитический отчет “Оценка государственных сайтов Кыргызской Республики” Исследование проведено компанией «Promotank» по заказу Общественного Фонда «Гражданская инициатива интернет политики» Бишкек 2011
Куликовский А.В. Современное информационное агенство в Кыргызстане: Учебно-методическое пособие. ‒ Бишкек, КРСУ. ‒ 2014.‒56 с. 38-стр.
Кыргыз Республикасындагы маалыматтык-коммуникациялык технологиялар 2017-2021-жж.-Бишкек. Кыргыз Республикасынын Улутстаткому, 2022-ж – 66 б.
Маразыков Т.С. Текст: маалымат алмашуунун негиздери: Окуу куралы. Б, 2014-92 бет . 45-бет
Менчик WEB-сайттардын болуусу КР-2002-2021. 2.04.05.07: Кыргыз Республикасынын Улутстаткому. Бишкек 2022
Электрондук китеп. GCFLearnFree.org кыргыз тилинде https://edu.gcfglobal.org/ cайтын Англис тилинен которгондор: Жанадылов Т, Ахметжанова Р, Токторбаева А, Еркимбаева С “Steps to Success” Коомдук Бирикмеси, Каракол ш. 2018-2019
Ю. В. Шурчкова. Веб-сайт компании как коммуникативный маркетинговый инструмент //Вестник ВГУ. Серия: экономика и управление. 2013. № 1. 211-218 стр.
http://cbd.minjust.gov.kg/act/view/ru-ru/112282?cl=ru-ru
http://www.stat.kg/ru/news/den-interneta-99-kyrgyzstancev-ohvacheny-mobilnymi-setyami/
https://www.vokrugsveta.ru/articles/infografika-skolko-v-mire-saitov-id672700/