Promotion of useful and attractive samala kymyz-brand of Central Asia

Authors

  • А. Moldokadyrov

Keywords:

tourist, travel, tourism, development, national drink, kumis, healthy lifestyle, period of treatment with kumis, concept, implementation, внедрение

Abstract

The article presents one of the unique healthy Kyrgyz drinks koumiss and ways to promote tourists for the treatment of health by drinking the national drink koumiss. Each country has its own peculiarities of national drinks.

References

Кобылье молоко из Казахстана превращается в международный бренд. Форбс Казахстан номер от 13 февраля 2017 года https://www.google.com/url?q=https://forbes.kz/process/economy/kobyile_moloko_iz_kazahstana_prevraschaetsya_v_mejdunarodnyiy_brend/&usg=AOvVaw0MFpFTXaeotDkFBz2GBroL

Лечебно-профилактические свойства кобыльего молока С.Канарейкина, А.А Давыдова, В. И.Канарейкин ВО «Башкирский государственный аграрный университет» ФГБОУ, «Уфимский государственный нефтяной технический университет». Вестник мясного скотоводства 2016 год №3(95)

Вуколов В.Н., Вудворд Д.Б. Пятый этап исследования по проекту «Cаумал-тур»: итоги и перспективы. Вестник университета «Туран». 2021;(4):178-183. https://doi.org/10.46914/1562-2959-2021-1-4-178-183

Kyrgyzstan promotes its traditional mare’s milk to lure tourists Reuters July 20, 2022 MDTU https://www.reuters.com/world/asia-pacific/kyrgyzstan-promotes-its-traditional-mares-milk-lure-tourists-2022-07 20/#:~:text=BISHKEK%2C%20July%2020%20(Reuters),is%20soaring%20in%20many%20countries.

Published

2024-05-16