Strategies for political governance using examples of electoral manipulation and youth engagement in Kyrgyzstan

Authors

  • Bayalieva Zh. K.

Keywords:

election technologies, elections, youth, election campaign, political party, candidate, electorate, political marketing, communication

Abstract

The article is devoted to the study of youth and the theoretical aspects of electoral technologies. Analysis of electoral technologies of political management through the prism of manipulative, normative, marketing, structural-functional, communicative and comparative approaches made it possible to present electoral technologies using the example of manipulation as a multidimensional socio-political phenomenon, as well as an integrated interdisciplinary system of knowledge

References

Василенко И. А. Информационные ресурсы власти и формирование новой пост-классической картины политического мира XXI века // Вестник МГУ. - Серия 21.-Управление. - 2004. - № 2. - С. 51 -62.

Современные политические технологии. Международный семинар//Сборники формационных материалов-СПб., 2005-С.15

Парето В. Компендиум по общей социологии // Антология мировой политической мысли [Текст]: в 5 т. [Отв.ред. Т.А. Алексеева] / В.Парето. - М.: Мысль, 1997. Т.2. 830 с.

Омуралиев Н. Социологическое исследование СМИ КР 2010г.

Связи с общественностью в политике и государственном управлении / Под общ. Ред. В. С. Комаровского. - М.: РАГС. 2001. - 675 с.

Таранов П.Приемы влияние на людей – М.2002-С301

Мухтаров М. диссертация «Политический маркетинг в Кыргызской Республике».

Published

2024-08-05