METHODOLOGY FOR THE IMPLEMENTATON OF THE PRINCIPLE OF CONTINUITY IN PHISICAL EDUCATION

Authors

  • Risaly Rispekovich Chinibaev Kyrgyz Academy of Edicaton
  • Kairat Asketovich, Djumabaev Issyk-Kul State University named after K. Tynystanov
  • Elza Djolboldievna Sagynbaeva Issyk-Kul State University named after K. Tynystanov

Keywords:

principles of didactics, principle of teaching, principle of continuity, intersubjective and intra subject communication (links).

Abstract

The article deals with the problem of implementation of the principle of succes-
sion continuity. The philosophical pedagogical origins of continuity in teaching aregiven. The
question of the status of the principles of didactics is analyzed where’s in the system of didactics
in is proposed to include the principle of continuity in teaching as independent.

References

Агафонов А.Б. Реализация преемственности в формировании физических понятий у учащихся как необходимое условие повышения качества их усвоения: Методические рекомендации для студентов и учителей школ. - Челябинск, 1983, -23 с.

Мамбетакунов Э. Формирование естественнонаучных понятий у школьников на основе межпредметных связей. – Бишкек: Илим, 1991.-241 с.

Усова А.В. О статусе принципов дидактики // Принципы обучения в современной педагогической теории и практики. Межвузовский сб. научн. трудов. – Челябинск: изд-во ЧГПИ, 1985. – с. 112-116.

Published

2022-08-21